top of page
Search

דיאטה צמחונית - איך עושים את זה נכון ?

לכבוד יום הצמחונות העולמי, רציתי להעלות את הנושא של תזונה צמחונית. לתזונה זה המון יתרונות בריאותיים ביניהם הורדת לחץ דם, הורדת כולסטרול, ירידה במשקל ועוד רבים נוספים כל עוד עושים אותה נכון ומקבלים את כל הויטמינים והמינרלים שצריכים מאוכל אמיתי. תזונה שמבוססת בעיקר על תחליפי בשר (וגם אם האריזה נראית הכי בריאה ואמינה) או רק טופו, ללא גיוון היא לא בריאה ולא מומלצת. כל היתרונות שהוזכרו למעלה מתקבלים כאשר מבססים את התזונה על קטניות, דגנים מלאים, ירקות, אגוזים, זרעים וגרעינים ולא על תחליפים (שגם אם נראים טבעיים, סביר להניח שהם דיי מעובדים).

בנוסף, כאשר המטרה היא ירידה במשקל חשוב לוודא שהתפריט לא כולל יותר מדי קטניות ודגנים ושמפקידים על כמות האגוזים. הם אמנם בריאים, אך כשצורכים מהם בעודף הם עלולים להוביל לעודף משקל או השמנת יתר וזה מצב לא בריא. קטניות מכילות חלבון אך יש לזכור שהן מכילות בעיקר פחמימה. אגוזים, גרעינים וזרעים מכילים גם הם חלבון, אך בעיקר שומן. ולכן חשוב למצוא את האיזון, להקפיד על גודל המנה ולהכיר את הסוגים אשר עשירים בחלבון.

אני ממליצה להיוועץ בדיאטנית קלינית על מנת לוודא שאתם מקבלים את כל הויטמינים והמינרלים שאתם צריכים, במיוחד אם אתם בתהליך של ירידה במשקל. אפשר להגיע לכמות הויטמינים והמינרלים המומלצת גם בלי תוספים, אך חשוב גם לדעת לתסף חיצונית במקרה הצורך.

30 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page